Karın Germe (Abdominoplasti)

Karın germe ameliyatları hangi durumda yapılır.
Karın germe ameliyatı aşırı derecede genişleyen karın bölgesinde cilt ve altındaki yapıların gevşemesi sonucu geri dönüşümü olmayan bir gevşeme ve yıpranma oluşması durumunda planlanır. Özellikle kadınlarda gebelik sonrası ya da her iki cinsde de aşırı kilo alıp vermeler sonrasında mesela obesite cerrahisi geçiren hastalarda aşırı kilo verme sonucu sarkan karın bölgesi için bu ameliyatı planlıyoruz.

Estetik cerrahi ameliyatlarının nerdeyse tamamı için gerekli olan aşırı kilolu olmamak hastanın ideal kilosuna yakın kiloda olması gene karın germe ameliyatı olacak hastalar için de en önemli noktadır. Hastalarımıza kalıcı ve çok daha iyi bir sonuç sunabilmek için kilo verme dönemi tamamlandıktan sonra bize gelmelerini özellikle tavsiye ediyoruz.
Karın germe ameliyatları ile karın bölgesinde gevşemiş ve kalitesi bozuk çatlakları da olan ve elastikiyeti yitirmiş cilt dokusunu çıkarıp aynı zamanda içerde gevşemiş ve ayrılmış olan kas yapılarını da birleştirerek içerde ve dışarda gergin bir karın görünümü sağlayabiliyoruz. Bu ameliyatlar ile hiçbir şekilde geçirilemeyen çatlakların da büyük kısmını uzaklaştırabiliyoruz. Karın germe ameliyatları hastalarımızın karın bölgesindeki yıpranmaya göre mini yada klasik yani daha geniş bir cerrahi planlanarak yapılabiliyor. Yine bu ameliyatla birlikte hem karın hem bel ve gerekiyorsa sırt bölgesine de liposakşın yapılarak karın bölgesinde bütünüyle iyi bir görünüm kazandırabiliyoruz.

SPOR
Bu hastalarda ne kadar spor yapılırsa yapılsın kalitesi bütünüyle bozulmuş çatlakları olan sarkık dokuyu toparlamak maalesef mümkün olmuyor. Ancak yinede spor yapan hastalarımızda karın germe ameliyatlarından çok daha iyi sonuçlar aldığımız için ameliyat öncesi ve sonrası spor yapmalarını özellikle tabsiye ediyoruz.

MİNİ ABDOMİNASTİ
Kısaca karın germe ameliyatları kesileri iç çamaşırı içinde kalacak şekilde planlanır kesinin uzunluğu hastanın sarkma derecesine göre değişir. Mini abdominoplastiler çok daha kısa kesilerle yapılabilir. Klasik karın germede göbek yeni yerine alınırken mini karın germede göbek deliğinin yeri değiştirilmez. Ameliyat sonrası ortalama 10 gün sonra hasta günlük hayatına tamamen döner ancak 1 ay zorlayıcı hareketlerden uzak kalması gerekir.